UmiemTo! 

Gabinet terapeutyczny

Usługi

Wykwalifikowana 

Kadra

Różnorodne terapie

Krótkie terminy

Rehabilitacja ruchowa z elementami Integracji Sensorycznej
Gimnastyka korekcyjna z elementami SI

Podczas zajęć wykorzystujemy różne metody i techniki rehabilitacji ruchowej, mające na celu wspieranie wszechstronnego i prawidłowego rozwoju dziecka, a jednocześnie dążenie do osiągnięcia przez nie niezależności i jak największej samodzielności w przyszłości.

Jednostki chorobowe i zaburzenia, którymi się zajmujemy to m. in.:

  • Opóźnienie rozwoju psychoruchowego,

  • Zaburzenia rozkładu napięcia mięśniowego,

  • Zaburzenia Integracji Sensorycznej,

  • Wady postawy,

  • Wady stóp i kończyn dolnych,

  • Mózgowe porażenie dziecięce,

  • Przepuklina oponowo-rdzeniowa,

  • Choroby genetyczne,

  • Spektrum autyzmu.

Zajęcia mają na celu:

  • Stymulowanie prawidłowego rozwoju ruchowego dziecka,

  • Normalizacja napięcia mięśniowego (wzmacnianie/rozluźnianie mięśni),

  • Budowanie prawidłowej stabilizacji centralnej,

  • Kształtowanie prawidłowych wzorców postawy i ruchu,

  • Kształtowanie prawidłowych nawyków posturalnych, dbałości o swoje ciało,

  • Przywracanie prawidłowej biomechaniki stawów i zapobieganie zaburzeniom kostno-stawowym,

  • Normalizacja pracy układów sensorycznych, w celu wypracowania odpowiedniej reakcji dziecka na bodźce zmysłowe,

  • Poprawa zdolności koordynacyjnych, równoważnych i planowania motorycznego,

  • Poprawa umiejętności koncentracji i uwagi.

  • Zwiększenia umiejętności społecznych i komunikacyjnych,

  • Zmniejszenia poziomu stresu i frustracji.

Program terapeutyczny układany jest indywidualnie dla każdego dziecka, z uwzględnieniem jego potrzeb, zainteresowań i możliwości psycho-fizycznych. Rehabilitacja odbywa się w ścisłym kontakcie fizjoterapeuty z rodzicami dziecka i przeprowadzana jest w taki sposób, aby osiągnąć jak najbardziej optymalne efekty, przy jednoczesnym jak najlepszym samopoczuciu dziecka.

 

NOWOŚĆ W GABINECIE!

 

FIZJOTERAPIA Z ELEMENTAMI SI

 

NOWOŚĆ!!!

 

SENSOGIMNASTYKA MÓZGU

 

Jeżeli Twoje dziecko ma problemy z koncentracją, szybko zapomina i nie potrafi się skupić…

 

Zapraszamy na zajęcia z SENSOGIMNASTYKI MÓZGU.

 

Zajęcia w małych 3 osobowych grupach, ok 40 min ćwiczeń

Zabawa przez ruch, działania kreatywne, mnemotechniki, relaksacja, pobudzenie pamięci
i usprawnianie koncentracji

 

SensoGimnastyka mózgu to innowacyjna metoda pobudzające mózg do:

- zapamiętywania

- spostrzegawczości

- twórczego myślenia

- kreatywności

 

RUCH POBUDZA MÓZG! 

Co jest potrzebne do realizacji treningu?

Komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu

Słuchawki nauszne

Czas: 1 godzina dziennie w okresie 24 dni

Korzyści Płynące z Terapii SAS:

dlaczego WARTO WYBRAĆ neuroakustyczny trening mózgu?

Trening SAS jest efektywny gdy jest słuchany w stanie czuwania jak i we śnie.

 

Jak działa TERAPIA SAS ?

  • Wykorzystuje fale dźwiękowe jako główny bodziec do

stymulacji i aktywacji mózgu.

  • Wykorzystuje muzykę, mowę i dźwięki podawane przez

słuchawki, jako narzędzie umożliwiające dotarcie do obu półkul mózgowych, ich aktywację i synchronizację. Dźwięki z prawego ucha docierają głównie do lewej półkuli, a dźwięki z lewego ucha głównie do prawej półkuli mózgu, następuje skoordynowana aktywacja pracy mózgu.

  • Słuchanie treningu przez kilka tygodni powoduje, że

mózg ustanawia nowe, trwałe nawyki przetwarzania informacji w szybszy i bardziej efektywny sposób.

  • Podwyższa potencjał umysłowy, pamięć, koncentrację ułatwia czytanie

i pisanie doskonali wymowę i język.

  • Wspiera uczenie się, dojrzałość emocjonalną i harmonijny rozwój

Chcesz dowiedzieć się
więcej? Odwiedź
www.sascentre.com

Metoda SAS (Sensory Activation Solution), czyli Neuroakustyczny Trening Mózgu to innowacyjna i najnowocześniejsza technologicznie metoda mająca na celu podwyższenie kompetencji kognitywnych, emocjonalnych, pobudzająca kreatywność, dobre samopoczucie, redukująca stres i wspomagająca rozwój osobisty.

Trening SAS oddziałuje na przetwarzanie sensoryczne w mózgu przez zastosowanie akustycznie zmodyfikowanej muzyki i mowy, wpływa na ulepszenie synchronizacji i komunikacji międzypółkulowej.

 

Słuchając Treningu codziennie przez 4 tygodnie, mózg jest
w stanie wyćwiczyć nowe, ulepszone 

i trwałe nawyki związane z przetwarzaniem informacji i bodźców sensorycznych.

 

DLA  KOGO PRZEZNACZONE SĄ
TRENINGI SAS?

Treningi SAS oferują wsparcie osób
w czterech obszarach rozwoju:

Treningi SAS-Boost | Wspierają dzieci ze specyficznymi potrzebami rozwojowymi.
Treningi SAS-Smart | Wzmacniają uczenie się dzieci i dorosłych.

Treningi SAS-Balance | Wspierają dorosłych oferując psychoterapeutyczne
i neurosensoryczne programy.
Treningi SAS-Life |
Wspierają osoby starsze (Alzheimer, Parkinson,
demencja starcza).

 


 

 

 

Nowość!!!

 

Jesteśmy certyfikowanym specjalistą

Metody SAS

Biofeedback

Metoda EEG Biofeedback jest skuteczną i bezpieczną metodą terapeutyczną usprawniającą funkcjonowanie mózgu. Treningi mają formę bardzo atrakcyjnych gier komputerowych, w które osoba gra wyłącznie za pomocą myśli.
 
Dla kogo?
- dzieci
- dorośli
 
Polecamy osobom zdrowym chcącym podnieść sprawność umysłu, jak i tym, którzy chcą złagodzić objawy różnych zaburzeń, takich jak ADHD, Zespół Aspergera, zaburzenia lękowe czy depresja. Sportowcy, kadra zarządzająca, uczniowie i studenci, osoby po udarach, wylewach.
Metoda ta pomaga w nauce samoregulacji – umiejętności kontrolowania swojego stanu psychicznego, co jest niezwykle ważne w różnych sytuacjach, od relaksu po koncentrację, aż po ograniczenie negatywnych myśli i poprawę pamięci.
 
Jakie przynosi korzyści:
  • Twój mózg pracuje wydajniej i szybciej
  • Zwiększa możliwości poznawcze i intelektualne
  • Poprawia koncentrację
  • Podnosi poziom samopoczucia
  • Pozytywnie działa na wyciszenie
  • Zwiększa odporność na stres

 trening regulacji emocji

 

Zajęcia prowadzone są w małych grupach, od 2 do 4osób przez certyfikowanych Trenerów.

 

Zajęcia Regulacji Emocji Dziecka z elementami relaksacji to uczenie dzieci strategii radzenia sobie ze złością czy lękiem również w zakresie regulacji oddechowej, co w konsekwencji przyczynia się do większego zrozumienia swoich zachowań i odczuć płynących z ciała a także wypracowania swoich własnych sposobów radzenia sobie z nimi.

Nauka rozumienia, nazywania i akceptacji swoich własnych emocji. Sposoby na poradzenie sobie z
napływającą falą emocji, umiejętność ich wyciszenia i zrozumienia.

 

Jeśli: 
 szukasz sposobów wsparcia swojego dziecka w radzeniu sobie z regulacją emocji; 
 chcesz aby poznało przyczyny swoich gwałtownych reakcji; 
 chcesz aby nauczyło się wyłapywać sygnały płynące z ciała, których zauważenie i
zaopiekowanie prowadzi do mniejszej eskalacji wybuchu jego emocji;
To TAK, te zajęcia jest idealne dla Twojego dziecka!
 

Dzięki tym zajęciom Twoje dziecko:
 zrozumie funkcję emocji i procesu ich eskalacji,  
 pozna metody radzenia sobie ze stresorami,   
 otrzyma wskazówki, co robić i jak skutecznie radzić sobie z sytuacjami trudnymi.

Lekka i przyjemna forma zajęć, w małych grupach, prowadzona przez specjalistów w zakresie Treningu Regulacji Emocji i Treningów Relaksacyjnych.

zajęcia logopedyczne

Zajęcia z zakresu terapii logopedycznej prowadzą wykwalifikowani specjaliści: 

 Logopeda, Neurologopeda, Surdologopeda.

 

Podczas zajęć wykonujemy :

  • Rzetelną diagnozę potrzeb i trudności,

  • Doskonalenie komunikacji,

  • Ćwiczenia artykulacyjne,

  • Ćwiczenia narządów mowy,

  • Ćwiczenia oddechowe,

  • Wprowadzamy komunikację alternatywną i wspomagającą,

  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Kiedy pójść z dzieckiem do logopedy?

Jeśli Twoje dziecko:

  • Dziecko ma trudności z pobieraniem pokarmu, gryzieniem, żuciem

  • Nie gaworzy, nie reaguje na imię, polecenia

  • Buzia jest stale otwarta, oddycha przez usta, mówi przez nos

  • Ma nieprawidłowy zgryz, budowę narządów artykulacyjnych

  • Ma obniżone napięcie mięśniowe

  • Mowa jest niezrozumiała, wsuwa język między zęby

  • Nie prawidłowo wymawia głoski

  • Ma problemy w nauce czytania i pisania

specjalistyczne

Zajęcia terapeutyczne

 

Zajęcia terapii pedagogicznej:

  • Oligofrenopedagog,
  • Tyflopedagog,
  • Surdopedagog,
  • Terapeuta zaburzeń ze Spektrum Autyzmu.

 

Zajęcia prowadzone są indywidualnie z wykorzystaniem różnorodnych metod, technik i form terapeutycznych.

Dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka. 

Usprawniają zaburzone funkcje i budują prawidłowe wzorce. 

 

 

 

TUS trening umiejętności społecznych

Zajęcia prowadzone są w małych grupach, od 2 do 4- 6 osób przez certyfikowanych Trenerów TUS.

Podczas zajęć:

  • rozwijamy komunikację,

  • rozumienie emocji,

  • pokazujemy sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych,

  • rozwijamy rozumienie norm społecznych,

  • pracujemy nad umiejętnościami społecznymi niezbędnymi w codziennym życiu.

Jeśli Twoje dziecko, ma:

  • trudności w nawiązywaniu relacji,

  • problemy z nieśmiałością, lękiem społecznym,

  • trudności z zachowaniami impulsywnymi lub gwałtownymi, nieadekwatnymi reakcjami na sytuacje społeczne,

  • trudności w adaptowaniu się do zmiennych sytuacji społecznych,

  • trudności w dostosowaniu się do obowiązujących zasad, ich rozumieniu i respektowaniu,

  • trudności w obronie własnych granic oraz szanowaniu granic innych ludzi

Te zajęcia są właśnie dla Niego!

 

terapia ręki

 

Terapia ręki to usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców.

Dostarczanie zadań ruchowych, dotykowych, ćwiczeń usprawniających dłonie dziecka.

Zajęcia prowadzone indywidualnie przez specjalistów z dziedzinie Terapii Ręki.

Zajęcia mają na celu:

  • wzmocnienie motoryki dużej,

  • poprawę motoryki małej,

  • poprawę chwytu,

  • poprawę napięcia mięśniowego

  • poprawę pracy nadgarstkiem i palcami

Jeśli zauważasz u swojego dziecka:

  • trudności manualne ( wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, nawlekanie koralików, układanie drobnych rzeczy),

  • trudności grafomotoryczne ( kreśli niedokładne szlaczki, nie lubi wycinać, rysować, lepić, rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych),

  • obniżony poziom graficzny pisma – litery niekształtne, nieprecyzyjne, różnej wielkości, wychodzące poza linie, pismo mało czytelne,

  • tempo pisania wolne

  • nieprawidłowe trzymanie narzędzia piszącego

Pomyśl nad zajęciami z zakresu Terapii Ręki!

 

Zajęcia z psychologiem

 

 

Jeśli Twoje dziecko ma trudności natury emocjonalnej, trudności szkolne, przejawia zachowania, które budzą Twój niepokój...może należy zasięgnąć porady specjalisty psychologa. 

Czytanie sylabowe

Zajęcia prowadzone w małych grupach 2-4 osobowych z wykorzystaniem symultaniczno- sekwencyjnej metody nauki czytania

 

Dla kogo?

  • 5- 6 latki,
  • dzieci chcące uczyć się czytać przez zabawę,
  • dzieci z niepełnosprawnościami.

 

Gwarantujemy dobrą zabawę i postępy w rozwijaniu umiejętności czytania!

 

Metoda Strukturalna

Metoda Strukturalna przeznaczona jest do nauki czytania i pisania dla uczniów:

  • ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( Afazją, Niedosłuch, Lekka niepełnosprawność intelektualna, Zespół Aspergera)
  • specyficznymi trudnościami w nauce tkj. Dysleksja, ADHD 

 

Podczas zajęć:

  • doskonalimy technikę czytania i pisania,
  • uzupełniamy braki, 
  • budujemy pewność siebie
  • doskonale się bawimy!

 

Zajęcia prowadzone są indywidualnie przez certyfikowanych specjalistów Metody Strukturalnej.

UmiemTo!

Gabinet terapeutyczny