UmiemTo!
Gabinet terapeutyczny
Kadra
Krótkie terminy
Rehabilitacja ruchowa z elementami Integracji Sensorycznej
Gimnastyka korekcyjna z elementami SI
Podczas zajęć wykorzystujemy różne metody i techniki rehabilitacji ruchowej, mające na celu wspieranie wszechstronnego i prawidłowego rozwoju dziecka, a jednocześnie dążenie do osiągnięcia przez nie niezależności i jak największej samodzielności w przyszłości.
Jednostki chorobowe i zaburzenia, którymi się zajmujemy to m. in.:
Opóźnienie rozwoju psychoruchowego,
Zaburzenia rozkładu napięcia mięśniowego,
Zaburzenia Integracji Sensorycznej,
Wady postawy,
Wady stóp i kończyn dolnych,
Mózgowe porażenie dziecięce,
Przepuklina oponowo-rdzeniowa,
Choroby genetyczne,
Spektrum autyzmu.
Zajęcia mają na celu:
Stymulowanie prawidłowego rozwoju ruchowego dziecka,
Normalizacja napięcia mięśniowego (wzmacnianie/rozluźnianie mięśni),
Budowanie prawidłowej stabilizacji centralnej,
Kształtowanie prawidłowych wzorców postawy i ruchu,
Kształtowanie prawidłowych nawyków posturalnych, dbałości o swoje ciało,
Przywracanie prawidłowej biomechaniki stawów i zapobieganie zaburzeniom kostno-stawowym,
Normalizacja pracy układów sensorycznych, w celu wypracowania odpowiedniej reakcji dziecka na bodźce zmysłowe,
Poprawa zdolności koordynacyjnych, równoważnych i planowania motorycznego,
Poprawa umiejętności koncentracji i uwagi.
Zwiększenia umiejętności społecznych i komunikacyjnych,
Zmniejszenia poziomu stresu i frustracji.
Program terapeutyczny układany jest indywidualnie dla każdego dziecka, z uwzględnieniem jego potrzeb, zainteresowań i możliwości psycho-fizycznych. Rehabilitacja odbywa się w ścisłym kontakcie fizjoterapeuty z rodzicami dziecka i przeprowadzana jest w taki sposób, aby osiągnąć jak najbardziej optymalne efekty, przy jednoczesnym jak najlepszym samopoczuciu dziecka.
NOWOŚĆ W GABINECIE!
FIZJOTERAPIA Z ELEMENTAMI SI
NOWOŚĆ!!!
SENSOGIMNASTYKA MÓZGU
Jeżeli Twoje dziecko ma problemy z koncentracją, szybko zapomina i nie potrafi się skupić…
Zapraszamy na zajęcia z SENSOGIMNASTYKI MÓZGU.
Zajęcia w małych 3 osobowych grupach, ok 40 min ćwiczeń
Zabawa przez ruch, działania kreatywne, mnemotechniki, relaksacja, pobudzenie pamięci
i usprawnianie koncentracji
SensoGimnastyka mózgu to innowacyjna metoda pobudzające mózg do:
- zapamiętywania
- spostrzegawczości
- twórczego myślenia
- kreatywności
RUCH POBUDZA MÓZG!
Co jest potrzebne do realizacji treningu?
Komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu
Słuchawki nauszne
Czas: 1 godzina dziennie w okresie 24 dni
Korzyści Płynące z Terapii SAS:
dlaczego WARTO WYBRAĆ neuroakustyczny trening mózgu?
Trening SAS jest efektywny gdy jest słuchany w stanie czuwania jak i we śnie.
Jak działa TERAPIA SAS ?
Wykorzystuje fale dźwiękowe jako główny bodziec do
stymulacji i aktywacji mózgu.
Wykorzystuje muzykę, mowę i dźwięki podawane przez
słuchawki, jako narzędzie umożliwiające dotarcie do obu półkul mózgowych, ich aktywację i synchronizację. Dźwięki z prawego ucha docierają głównie do lewej półkuli, a dźwięki z lewego ucha głównie do prawej półkuli mózgu, następuje skoordynowana aktywacja pracy mózgu.
Słuchanie treningu przez kilka tygodni powoduje, że
mózg ustanawia nowe, trwałe nawyki przetwarzania informacji w szybszy i bardziej efektywny sposób.
Podwyższa potencjał umysłowy, pamięć, koncentrację ułatwia czytanie
i pisanie doskonali wymowę i język.
Wspiera uczenie się, dojrzałość emocjonalną i harmonijny rozwój
Chcesz dowiedzieć się
więcej? Odwiedź
www.sascentre.com
Metoda SAS (Sensory Activation Solution), czyli Neuroakustyczny Trening Mózgu to innowacyjna i najnowocześniejsza technologicznie metoda mająca na celu podwyższenie kompetencji kognitywnych, emocjonalnych, pobudzająca kreatywność, dobre samopoczucie, redukująca stres i wspomagająca rozwój osobisty.
Trening SAS oddziałuje na przetwarzanie sensoryczne w mózgu przez zastosowanie akustycznie zmodyfikowanej muzyki i mowy, wpływa na ulepszenie synchronizacji i komunikacji międzypółkulowej.
Słuchając Treningu codziennie przez 4 tygodnie, mózg jest
w stanie wyćwiczyć nowe, ulepszone
i trwałe nawyki związane z przetwarzaniem informacji i bodźców sensorycznych.
DLA KOGO PRZEZNACZONE SĄ
TRENINGI SAS?
Treningi SAS oferują wsparcie osób
w czterech obszarach rozwoju:
Treningi SAS-Boost | Wspierają dzieci ze specyficznymi potrzebami rozwojowymi.
Treningi SAS-Smart | Wzmacniają uczenie się dzieci i dorosłych.
Treningi SAS-Balance | Wspierają dorosłych oferując psychoterapeutyczne
i neurosensoryczne programy.
Treningi SAS-Life | Wspierają osoby starsze (Alzheimer, Parkinson,
demencja starcza).
Nowość!!!
Jesteśmy certyfikowanym specjalistą
Metody SAS
Biofeedback
trening regulacji emocji
Zajęcia prowadzone są w małych grupach, od 2 do 4osób przez certyfikowanych Trenerów.
Zajęcia Regulacji Emocji Dziecka z elementami relaksacji to uczenie dzieci strategii radzenia sobie ze złością czy lękiem również w zakresie regulacji oddechowej, co w konsekwencji przyczynia się do większego zrozumienia swoich zachowań i odczuć płynących z ciała a także wypracowania swoich własnych sposobów radzenia sobie z nimi.
Nauka rozumienia, nazywania i akceptacji swoich własnych emocji. Sposoby na poradzenie sobie z
napływającą falą emocji, umiejętność ich wyciszenia i zrozumienia.
Jeśli:
szukasz sposobów wsparcia swojego dziecka w radzeniu sobie z regulacją emocji;
chcesz aby poznało przyczyny swoich gwałtownych reakcji;
chcesz aby nauczyło się wyłapywać sygnały płynące z ciała, których zauważenie i
zaopiekowanie prowadzi do mniejszej eskalacji wybuchu jego emocji;
To TAK, te zajęcia jest idealne dla Twojego dziecka!
Dzięki tym zajęciom Twoje dziecko:
zrozumie funkcję emocji i procesu ich eskalacji,
pozna metody radzenia sobie ze stresorami,
otrzyma wskazówki, co robić i jak skutecznie radzić sobie z sytuacjami trudnymi.
Lekka i przyjemna forma zajęć, w małych grupach, prowadzona przez specjalistów w zakresie Treningu Regulacji Emocji i Treningów Relaksacyjnych.
Zajęcia z zakresu terapii logopedycznej prowadzą wykwalifikowani specjaliści:
Logopeda, Neurologopeda, Surdologopeda.
Podczas zajęć wykonujemy :
Rzetelną diagnozę potrzeb i trudności,
Doskonalenie komunikacji,
Ćwiczenia artykulacyjne,
Ćwiczenia narządów mowy,
Ćwiczenia oddechowe,
Wprowadzamy komunikację alternatywną i wspomagającą,
Ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Kiedy pójść z dzieckiem do logopedy?
Jeśli Twoje dziecko:
Dziecko ma trudności z pobieraniem pokarmu, gryzieniem, żuciem
Nie gaworzy, nie reaguje na imię, polecenia
Buzia jest stale otwarta, oddycha przez usta, mówi przez nos
Ma nieprawidłowy zgryz, budowę narządów artykulacyjnych
Ma obniżone napięcie mięśniowe
Mowa jest niezrozumiała, wsuwa język między zęby
Nie prawidłowo wymawia głoski
Ma problemy w nauce czytania i pisania
Zajęcia terapii pedagogicznej:
Zajęcia prowadzone są indywidualnie z wykorzystaniem różnorodnych metod, technik i form terapeutycznych.
Dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
Usprawniają zaburzone funkcje i budują prawidłowe wzorce.
TUS trening umiejętności społecznych
Zajęcia prowadzone są w małych grupach, od 2 do 4- 6 osób przez certyfikowanych Trenerów TUS.
Podczas zajęć:
rozwijamy komunikację,
rozumienie emocji,
pokazujemy sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
rozwijamy rozumienie norm społecznych,
pracujemy nad umiejętnościami społecznymi niezbędnymi w codziennym życiu.
Jeśli Twoje dziecko, ma:
trudności w nawiązywaniu relacji,
problemy z nieśmiałością, lękiem społecznym,
trudności z zachowaniami impulsywnymi lub gwałtownymi, nieadekwatnymi reakcjami na sytuacje społeczne,
trudności w adaptowaniu się do zmiennych sytuacji społecznych,
trudności w dostosowaniu się do obowiązujących zasad, ich rozumieniu i respektowaniu,
trudności w obronie własnych granic oraz szanowaniu granic innych ludzi
Te zajęcia są właśnie dla Niego!
Terapia ręki to usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców.
Dostarczanie zadań ruchowych, dotykowych, ćwiczeń usprawniających dłonie dziecka.
Zajęcia prowadzone indywidualnie przez specjalistów z dziedzinie Terapii Ręki.
Zajęcia mają na celu:
wzmocnienie motoryki dużej,
poprawę motoryki małej,
poprawę chwytu,
poprawę napięcia mięśniowego
poprawę pracy nadgarstkiem i palcami
Jeśli zauważasz u swojego dziecka:
trudności manualne ( wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, nawlekanie koralików, układanie drobnych rzeczy),
trudności grafomotoryczne ( kreśli niedokładne szlaczki, nie lubi wycinać, rysować, lepić, rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych),
obniżony poziom graficzny pisma – litery niekształtne, nieprecyzyjne, różnej wielkości, wychodzące poza linie, pismo mało czytelne,
tempo pisania wolne
nieprawidłowe trzymanie narzędzia piszącego
Pomyśl nad zajęciami z zakresu Terapii Ręki!
Zajęcia z psychologiem
Jeśli Twoje dziecko ma trudności natury emocjonalnej, trudności szkolne, przejawia zachowania, które budzą Twój niepokój...może należy zasięgnąć porady specjalisty psychologa.
Czytanie sylabowe
Zajęcia prowadzone w małych grupach 2-4 osobowych z wykorzystaniem symultaniczno- sekwencyjnej metody nauki czytania
Dla kogo?
Gwarantujemy dobrą zabawę i postępy w rozwijaniu umiejętności czytania!
Metoda Strukturalna
Metoda Strukturalna przeznaczona jest do nauki czytania i pisania dla uczniów:
Podczas zajęć:
Zajęcia prowadzone są indywidualnie przez certyfikowanych specjalistów Metody Strukturalnej.
UmiemTo!
Gabinet terapeutyczny